İnternet, doğası gereği sınırları geniş bir yapı üzerinde kurulduğu için
sahtekârlık, dolandırıcılık, virüs bulaşması, yetkisiz erişim, şifre ve
kişisel bilgilerin çalınması gibi kötü niyetli saldırılara maruz kalma
riski taşır.
Bilinçli bir internet kullanıcısı olarak aşağıda belirttiğimiz konularda
bilgi sahibi olmanız, kendinize ait önlemleri almanız internet üzerinden
gerçekleştireceğiniz işlemlerinden daha güvenle yararlanmanızı
sağlayacaktır.
- Hesabınıza erişmek istemeniz durumunda, tek kullanımlık SMS şifresi
telefonunuza iletilmektedir. SMS şifrenizin cep telefonunuza SMS mesajı
olarak iletilmesinde aksaklık yaşamanız halinde derhal+90 850 988 88 88 numaralı çağrı merkezimizi arayınız veya info@monyepay.com.tr adresimiz üzerinden bize e-posta
gönderiniz.
- Hesap numaranızı, kullanıcı bilgilerinizi ve şifrenizi korumanız ve gizli
tutmanız gerekir. Şifrenizin üçüncü kişiler tarafından kullanılmasıyla
doğabilecek zarar ve kayıplardan MoneyPay Elektronik Para ve Ödeme
Hizmetleri A.Ş. sorumlu değildir. Kullanıcı olarak sizlerin hak ve
sorumluluklarınız şirketimizle imzalamış olduğunuz çerçeve sözleşme
içerisinde yer almaktadır.
- Dolandırıcılık girişimlerine maruz kalmamak için hesap şifrenizi şirket
personeli dahil olmak üzere hiç kimse ile paylaşmayın. Dolandırıcılık
şüphesi durumunda zaman kaybetmeden +90 850 988 88 88 numaralı çağrı merkezimizi
arayarak durum bildiriminde bulunmanız gerekmektedir.
- Bilgilerinizi cüzdanınızda ya da çantanızda yazılı olarak taşımayın.
Mutlaka ezberleyin ve şifre bilgilerinin yazılı olduğu belgeleri
başkalarının ulaşabilecekleri yerlerde saklamayın.
- Giriş yaparken klavye ya da ekranı izleyen kişilerin varlığına dikkat
edin.
- MoneyPay Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş.; hiçbir zaman
müşterilerinin şifrelerini soran, kişisel bilgilerini talep eden veya
güncellenmesini isteyen e-postalar göndermez.
- İşlem ve bakiye bilgilerinizi MoneyPay mobil uygulamasından takip
edebilirsiniz.
- MoneyPay Dijital Kart bilgileriniz size özeldir, kart bilgilerinizi ve
şifrenizi MoneyPay çalışanları dahil başka kişilerle paylaşmayınız.
- MoneyPay tarafından telefon, sms, mail vb. kanallardan iletişim kurularak
kart bilginiz hiçbir zaman talep edilmez.
- Hizmet alımında yaşadığınız aksaklıklara yönelik şikayetlerinizi+90 850 988 88 88 numaralı çağrı merkezimizi arayarak bildirebilirsiniz
veya info@monyepay.com.tr adresimiz üzerinden bize e-posta
gönderiniz.
- Sunulan hizmetlere ilişkin bilgilendirmeler, kesintiler, duyurular ve
uyarılar ile ilgili +90 850 988 88 88 numaralı çağrı merkezimizi arayarak
bilgi alabilirsiniz.
*Chargeback (Ters İbraz) süreci nedir?
Chargeback (Ters ibraz) kullanıcı/kart sahibinin kredi kartı ya da banka kartı ile gerçekleşen işleme itiraz etmesidir. Kullanıcı/kart sahibi, banka kartı ya da kredi kartından yapılan harcama için kartın bankasına itiraz edebilir.
*Chargeback (Ters İbraz) süreci naşıl işler?
Kullanıcı/kart sahibi, itirazını kart bankasına itirazını iletir. Kart sahibi banka bu itirazı, işyeri bankasına yönlendirir. İşyeri bankası ilgili itirazı işyerine sunar ve işlem ile ilgili bilgi ve belgeleri, belirli bir süre içinde göndermesini talep eder. İşyeri, kendisinden istenen bilgi ve belgeleri belgeleri bankaya iletir. Eğer işyeri, kendisine iletilen bu süre dahilinde hiçbir bilgi ve belge iletmezse veya işyerinin gönderdiği belgeler yeterli görülmezse, itiraz edilen tutar işyeri hesabından çekilir ve kart sahibi bankaya iade edilir. İşyerinin gönderdiği bilgi ve belgeler yeterli görülürse kart sahibi bankaya iletilir ve itiraz reddedilir. İşyeri ilgili tutarı iade etmek zorunda kalmaz.
3D Secure nedir?
Kart sahibi, 3D Secure ile ödemeyi gerçekleştirmeden önce telefon
numarasına gönderilen anlık şifreyi ödeme sistemine girerek satın alanın
kart sahibi olduğunu onaylar. Böylece yetkisiz kart kullanımı engellenmiş
olur.